15 Mayıs 2015 Cuma

NECÂŞÎ’NİN HİZMETKÂRININ RESÛLULLÂH’A SELÂMI



قَالَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:   ‏مَنْ شَهِدَ أَنْ لا اِلٰهَ إِلَّا اللهُ وَأَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللهِ ‏ ‏حَرَّمَ اللهُ عَلَيْهِ النَّارَ. (م)
"كم الله تان باشقه اله اولمادغنه و محمد عليه السلامين اونون رسولى اولدوغونه شهادت أدرسه الله تعالى جهنم آتشنى اونه حرام قلار ."
Kim Allah’tan başka ilâh olmadığına ve Muhammed aleyhisselâmın onun resûlü olduğuna şehâdet ederse, Allâhü Teâlâ cehennem ateşini ona haram kılar.” 
(Hadîs-i Şerîf, Sahîh-i Müslim)
Hicrî: 22 Recep  1436   Fazilet Takvimi  

NECÂŞÎ’NİN HİZMETKÂRININ RESÛLULLÂH’A SELÂMI


Ümmü Habîbe radıyallâhü anhâ, Habeşistan’da Resûlullâh (s.a.v.) ile nikâhlanmasını şöyle anlattı:
“Mehrimi teslim alınca tamamını bana nikâh müjdesini getiren hanım hizmetçiye gönderdim ve:
‘Sana müjdeyi verdiğin gün elimde olan bilezik ve yüzükleri vermiştim. O zaman elimde onlardan başka şey yoktu. Şimdi şunları al, faydalan’ dedim. Lâkin almadı ve bir kutu çıkarıp kendisine daha önce verdiklerimi de iade etti ve dedi ki:
Necâşî, senden hiçbir şey almamam hususunda bana sıkı tenbihde bulundu. Ben onun husûsî hizmetkârlarındanım ve Muhammed aleyhisselâmın dinine uyanlardanım; Müslümanım. Necâşî ayrıca, kadınlarına yanlarındaki bütün güzel kokuları sana göndermelerini emretti.
Ertesi gün bana pek çok güzel kokular getirdi. Habeşistan’dan dönünce bunların tamamını Resûlullâh’a arz ettim. Onları yanımda görür, bir şey demezdi.
Sonra hizmetçi bana: ‘Senden bir isteğim vardır. Benden Resûlullâh’a selâm söyle ve onun dinine uyduğumu kendisine bildir’ dedi ve bana latifelerde bulundu. Benim yol hazırlığıma da yardımcı olmuştu. Her yanıma girdiğinde ‘senden isteğimi unutma’ derdi.
Resûlullâh’ın yanına geldiğimde nikâhın nasıl cereyan ettiğini ve o hanım hizmetçinin yaptıklarını bildirdim. Resûlullâh (s.a.v.) tebessüm etti. Selamını tebliğ ettim ‘Ve aleyhesselâm ve rahmetullah ve berekâtüh’ diyerek selâmını aldı.”

İLMİHAL: İmama Uyan Nerede Durmalıdır

Namazda imama uyan:
Bir kişi ise imamın sağında durur.
İki veya daha fazla kişi ise imamın arkasında dururlar.
Cemaatin imamdan ileride durması caiz değildir. Bu hususta secde edilen yere değil, ayaklara itibar olunur. Cemaatin ayak topukları; ökçeleri, imamın ayak topuklarından ileride olmamalıdır.
Hicrî: 22 Recep  1436   Fazilet Takvimi  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder