25 Ekim 2013 Cuma

ZEMZEM SUYU HER DERDE DEVADIR


Hadîs-i Şerîf:

 " مَاءُ زَمْزَمَ لِمَا شَرِبَ لَهُ , إِنْ شَرِبْتَهُ تَسْتَشْفِي بِهِ شَفَاكَ اللَّهُ , وَإِنْ شَرِبْتَهُ لِشِبَعِكَ أَشْبَعَكَ اللَّهُ بِهِ , وَإِنْ شَرِبْتَهُ لِيَقْطَعَ ظَمَأَكَ قَطَعَهُ اللَّهُ , وَهِيَ هَزَمَةُ جِبْرِيلَ وَسُقْيَا اللَّهِ إِسْمَاعِيلَ " .
 “Zemzem ne niyetle içilirse onun içindir. Şifa bulmak için içersen Allâhü Teâlâ sana şifa verir, bir şeyden Allâh’a sığınmak için içersen Allâhü Teâlâ seni korur, susuzluğunu gidermek için içersen susuzluğunu giderir.”
  (Hadîs-i Şerîf, Hâkim, el-Müstedrek)
Hicrî:20 Zilhıcce 1434   •Fazilet Takvim

ZEMZEM SUYU HER DERDE DEVADIR


Zemzem kuyusu Makam-ı İbrahim'in güney tarafındadır. Cebrâil (a.s.)’ın Hz. İsmail ve validesi Hz. Hacer için  açtığı sudur. 
O tarihten itibaren Mekke mamur olmağa başladı. Cürhüm kabilesi oraya yerleşti. Cürhümlüler Kâbe-i Muazzama'ya ve Harem-i Şerîfe saygıda kusur edinceye kadar Mekke sakinleri onun suyundan istifade etmeye devam etti. Sonra onun yeri kayboldu ve bilinmez hâle geldi. Hz. Peygamber (s.a.v.) doğmadan evvel dedesi Abdülmuttalib rüyasında Zemzem'in yerini görüp kazdı ve suyu çıkardı.
Ezrakî, Ahbâr-ı Mekke kitabında der ki: “Ben kuyunun içinde, tabanında namaz kıldım. Onun üç kaynağı var. Bir kaynak Hacer-i Esved Rüknünden, bir kaynak Ebu Kubeys ve Safa tarafından biri de Merve tarafından geliyor.
Fazîletine dâir gelen pek çok Hadîs-i Şerîfden bazıları:
“Zemzem suyu her derde şifadır.”
“Münafıklarla bizi ayıran alâmet; onlar Zemzem’den doyasıya içemezler.”
“Zemzem suyu, içildiği şey içindir.”
“Zemzem suyuyla cehennem ateşi bir kulun karnında birleşmez.”
“Yeryüzündeki suların en hayırlısı Zemzem suyudur.”
Hz. Ebû Zer (r.a.), on altı gün on altı gece, yanında başka azık olmadığı hâlde Kâbe ile Zemzem arasında kaldı. Resûlullah Efendimiz (s.a.v.) Ebû Zerr'e (r.a.) “O (zemzem) doyuran bir yemektir.”; başka bir rivâyette “O hastalığa karşı şifadır.” buyurdular..
Abdullah b. Mübarek (rh.): “Ey Allâh’ım, Şüphesiz senin Peygamberin ‘Zemzem suyu, içildiği şey içindir, buyurdu. Ben onu kıyâmet gününün susuzluğu için içiyorum.’ demiştir."
İnsanların bu suyu teberrük için uzak yerlere taşıması, âdet hâline gelmiştir. Hz. Âişe zemzem suyunu şişelerle taşımış ve: “Resûlullâh (s.a.v.) kap ve kırbalar içinde taşır, onu hastaların üstüne serper ve içirirdi." demiştir.  
Hicrî:20 Zilhıcce 1434   •Fazilet Takvim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder