Hadîs-i Şerîf:
رقم
الحديث: 2407
) حديث مرفوع ( ثنا عُمَرُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ هِشَامِ بْنِ عِيسَى الْمَرْوَزِيُّ , ثنا مُحَمَّدُ بْنُ حَبِيبٍ الْجَارُودِيُّ , نا سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ , عَنِ ابْنِ أَبِي نَجِيحٍ , عَنْ مُجَاهِدٍ , عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ , قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ :
) حديث مرفوع ( ثنا عُمَرُ بْنُ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ هِشَامِ بْنِ عِيسَى الْمَرْوَزِيُّ , ثنا مُحَمَّدُ بْنُ حَبِيبٍ الْجَارُودِيُّ , نا سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ , عَنِ ابْنِ أَبِي نَجِيحٍ , عَنْ مُجَاهِدٍ , عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ , قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ :
" مَاءُ زَمْزَمَ لِمَا شَرِبَ
لَهُ , إِنْ شَرِبْتَهُ تَسْتَشْفِي بِهِ شَفَاكَ اللَّهُ , وَإِنْ شَرِبْتَهُ
لِشِبَعِكَ أَشْبَعَكَ اللَّهُ بِهِ , وَإِنْ
شَرِبْتَهُ لِيَقْطَعَ ظَمَأَكَ قَطَعَهُ اللَّهُ , وَهِيَ هَزَمَةُ جِبْرِيلَ وَسُقْيَا
اللَّهِ إِسْمَاعِيلَ " .
(Hadîs-i Şerîf, Hâkim, el-Müstedrek)
Hicrî:20 Zilhıcce 1434 •Fazilet
Takvim
ZEMZEM SUYU HER DERDE DEVADIR
Zemzem kuyusu Makam-ı İbrahim'in güney tarafındadır. Cebrâil (a.s.)’ın Hz. İsmail ve validesi Hz. Hacer için açtığı sudur.
O tarihten itibaren Mekke mamur olmağa başladı. Cürhüm kabilesi oraya
yerleşti. Cürhümlüler Kâbe-i Muazzama'ya ve Harem-i Şerîfe saygıda
kusur edinceye kadar Mekke sakinleri onun suyundan istifade etmeye devam
etti. Sonra onun yeri kayboldu ve bilinmez hâle geldi. Hz. Peygamber
(s.a.v.) doğmadan evvel dedesi Abdülmuttalib rüyasında Zemzem'in yerini
görüp kazdı ve suyu çıkardı.
Ezrakî, Ahbâr-ı Mekke kitabında der ki: “Ben kuyunun içinde,
tabanında namaz kıldım. Onun üç kaynağı var. Bir kaynak Hacer-i Esved
Rüknünden, bir kaynak Ebu Kubeys ve Safa tarafından biri de Merve
tarafından geliyor.
Fazîletine dâir gelen pek çok Hadîs-i Şerîfden bazıları:
“Zemzem suyu her derde şifadır.”
“Münafıklarla bizi ayıran alâmet; onlar Zemzem’den doyasıya içemezler.”
“Zemzem suyu, içildiği şey içindir.”
“Zemzem suyuyla cehennem ateşi bir kulun karnında birleşmez.”
“Yeryüzündeki suların en hayırlısı Zemzem suyudur.”
Hz. Ebû Zer (r.a.), on altı gün on altı gece, yanında başka azık
olmadığı hâlde Kâbe ile Zemzem arasında kaldı. Resûlullah Efendimiz
(s.a.v.) Ebû Zerr'e (r.a.) “O (zemzem) doyuran bir yemektir.”; başka bir
rivâyette “O hastalığa karşı şifadır.” buyurdular..
Abdullah b. Mübarek (rh.): “Ey Allâh’ım, Şüphesiz senin Peygamberin
‘Zemzem suyu, içildiği şey içindir, buyurdu. Ben onu kıyâmet gününün
susuzluğu için içiyorum.’ demiştir."
İnsanların bu suyu teberrük için uzak yerlere taşıması, âdet hâline
gelmiştir. Hz. Âişe zemzem suyunu şişelerle taşımış ve: “Resûlullâh
(s.a.v.) kap ve kırbalar içinde taşır, onu hastaların üstüne serper ve
içirirdi." demiştir.
Hicrî:20 Zilhıcce 1434 •Fazilet
Takvim
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder