6 Mayıs 2014 Salı

İMAM-I ÂZAM'IN OĞLUNA NASİHATLERİNDEN



Hadîs-i Şerîf:
 "İlim öğretiniz, fakat sert davranmayınız. Muhakkak yumuşak huylu muallim (hoca) sert davranandan daha hayırlıdır."
(Hadîs-i Şerîf, Beyhakî, Şuabu 'l-Imân)
Hicrî:7 Recep 1435   •Fazilet Takvim

İMAM-I ÂZAM'IN OĞLUNA NASİHATLERİNDEN




Peygamber Efendimiz'in (s.a.v.) her zaman okuduğu Seyyidü'l- istiğfarı her zaman okumalısın:
اللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّي لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ خَلَقْتَنِي وَأَنَا عَبْدُكَ وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ أَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ أَبُوءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ وَأَبُوءُ لَكَ بِذَنْبِي فَاغْفِرْ لِي فَإِنَّهُ لا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلا أَنْتَ
Allahümme ente Rabbî lâ ilâhe illâ ente halaktenî ve ene abdüke ve ene alâ ahdike ve va'dike mesteta'tü e'ûzü bike min şerri mâ sana'tü ebûü leke bini'metike aleyye ve ebûü bizenbî fağfirlî zünûbî feinneke lâ yağfiruzzünûbe illâ ente.
Tercümesi: Ey Allâh'ım!.. Sen benim Rabb'imsin. Senden başka ilah yoktur. Beni sen yarattın ve ben de senin kulunum. Gücümün yettiği kadar sana verdiğim ahdim ve va'dim üzerindeyim. Yaptıklarımın şerrinden sana sığınırım. Bana verdiğin nimetlerini itiraf ediyorum.
Günahlarımı da ikrar ediyorum. Benim günahlarımı bağışla, muhakkak senden başka günahları bağışlayacak yoktur.
Her kim bunu gündüz okur da o gün içinde ölürse cennete girer.
Her kim bunu gece uyumadan önce okursa o gece öldüğü zaman cennete girer.
Beş yüz bin hadîs-i şerîf içerisinden seçtiğim şu beşini hayatın için vazgeçilmez birer düstur eyle:
1-  "Ameller ancak niyetledir."
(Sahîh-i Buhârî)
2-    "Mâlâyâniyi (dünya ve âhirete faydası olmayan şeyi) terk etmesi, kişinin müslümanlığının güzelliğindendir."
(Sünen-i Tirmizî)
3-   "Biriniz, kendisi için sevdiği şeyi, din kardeşi için de sevmedikçe kâmil mü'min olamaz."
(Müttefekun aleyh)
4-    "Dinde helâl de bellidir, haram da bellidir. Bu ikisinin arasında - helâl veya haram olduğu- şüpheli olanlar vardır. Kim şüpheli olan şeylerden uzaklaşırsa namusunu ve dinini korumuş olur. Şüpheli şeylere düşen kimse ise harama düşmüş olur.
(Musannef-i İbn-i Ebi Şeybe)
İnsanın vücudunda bir et parçası vardır. Eğer bu iyi olursa bütün vücud iyi olur. Şayet o kötü olursa bütün vücud kötü olur. İyi bilin ki o kalptir."
(Buhari ve Müslim)
5-   "Kâmil mü'min, Müslümanların dilinden ve elinden sâlim olduğu kimsedir."
(S. Buhari ve Müslim)
Hicrî:7 Recep 1435   •Fazilet Takvim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder