12 Mayıs 2014 Pazartesi

FATİHA OKUMANIN FAZİLETİ



Hadîs-i Şerîf:
 "Peygamber Efendimiz (s.a.v.) yanına gelen bir kimseye "Sana Kur'ân-ı Kerîm'in en faziletli sûresini bildireyim mi?" buyurdular ve 'Elhamdü lillâhi rabbi'l-âlemin' (Fâtihâ sûresini) okudular."
(Hadîs-i Şerîf, Hâkim, el-Müstedrek)
Hicrî:12 Recep 1435   •Fazilet Takvim

FATİHA OKUMANIN FAZİLETİ


Hz. Ebûbekir (r.a.) buyurdular: "Vallâhi'l-Azîm (Azim olan Allâh'a yemin ederim), Muhammed (s.a.v.) bana şöyle söyledi;
Resûlullah (s.a.v.): "Vallâhi'l-Azîm, Cebrail (a.s.) bana şöyle söyledi:
Cebrail (a.s.): "Vallâhi'l-Azîm, Mikail (a.s.) bana şöyle söyledi:
Mikail (a.s.): "Vallâhi'l-Azîm, İsrafil (a.s.) bana şöyle söyledi:
İsrafil (a.s.): "Vallâhi'l-Azîm, Allâhü Teâlâ Azze ve Celle şöyle buyurdu:
"İzzetime, celâlime, cömertliğime ve keremime yemin ederim; kim Bismillâhirrahmânirrahîm ile Fatiha'yı bir kere okursa -sizi şahit tutarım ki- onu bağışlarım, iyiliklerini kabul eder ve kötülüklerini görmezden gelirim."
Bir hadîs-i şerîfte Cebrâil (a.s.) Peygamber Efendimize (s.a.v.): "Ya Muhammed!
  وَاِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ اَجْمَعٖينَ
     "Şüphesiz onların hepsine va'd olunan yer Cehennem'dir
." meâlindeki
(Hıcr sûresinin, 43.) âyeti inince ümmetin hakkında cehennemden korkmuştum. Ancak Fatiha sûresi inince emin oldum." buyurdular.
  

ABDULLAH İBN-İ MÜBÂREK (RH) BUYURDULAR

•    Birisiyle dost olacaksan; şerefli, iffetli, hayâ sahibi, cömert bir insanla dost ol. Sen bir işe hayır dediğin zaman böyle bir dost da hayır der, evet dediğin zaman da evet der.
•  İlimde önce doğru bir niyet olmalıdır.
Sonra hocaların sözüne canla-başla kulak vermelidir.
Daha sonra iyice tefekkür edip düşünerek meseleyi anlamalıdır.
Bundan sonra sıra, onu ezberlemektedir.
Sonra, istidatlı talebelere bunu öğretmeli ve yaymalıdır.
Bu beş şarttan biri eksikse, o kişinin ilminde eksiklik vardır.
•   Öyle insanlar görüyorum ki; dinine ait bir meselede asgari (en azı) ile yetiniyor ama maddi refah bakımından düşük seviyede yaşamaya kat'iyyen razı olmuyor.
Hicrî:12 Recep 1435   •Fazilet Takvim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder