29 Mart 2015 Pazar

YALAN EN BÜYÜK GÜNAHTIR



قَالَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: اَلْكِذْبُ يَنْقُصُ الرِّزْقَ. (كنز)
بيغمبرأفندمز صلى الله عليه وسلم بويوردولر . "يالان رزقين آزالماسينه معيشت [ گچم ] صقنطسينه سبب اولور ."
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular: “Yalan, rızkın azalmasına; maişet (geçim) sıkıntısına sebep olur.”
 (Hadîs-i Şerîf, Kenzü’l-Ummâl)
Hicrî: 9 Cemâziyelâhir 1436   Fazilet Takvimi  

YALAN EN BÜYÜK GÜNAHTIR


Yalan, en çirkin günahlardandır.
Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:
“Muhakkak yalan nifâk kapılarından bir kapıdır.”
“Mü’minde kötü ahlâktan her şey bulunsa da yalan ve hıyânet aslâ bulunmaz.”
“Muhakkak doğruluk, iyiliğe götürür. İyilik ise cennete ulaştırır. Bir adam doğru söylemeye devam eder de nihayet Allâhü Teâlâ katında sıddîklardan yazılır. Yalan ise isyâna götürür. İsyân ve kötülük ise cehenneme düşürür. Muhakkak kul yalan söylemeye devâm ederse Allâhü Teâlâ katında yalancılardan yazılır.”
“Münâfığın alameti üçtür: Konuştuğunda yalan söyler. Vaad ettiğinde vaadinden döner. Emânet edildiğinde emânete hıyânet eder.”
“Üç haslet sende bulunursa dünyada başından geçen hiçbir şey sana zarar vermez: Doğru sözlü olmak, emânete riâyet etmek ve helâlinden yemek.”
Hazret-i Âişe (r.anhâ) vâlidemiz buyurdu:
“Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) bir Yahudiye:
“Allâhü Teâlâ ve kitâbları hakkında yalan söylemekten sakın. Zira her kim Allâhü Teâlâ ve onun kitabları ve peygamberleri hakkında yalan uydurursa cehennemdeki yerine hazırlansın”, buyurdular. Bunun üzerine Yahudi:
“Ey Ebu’l-Kâsım, ben şahidim ki sen elbette doğruyu söylersin. Biz Tevrât’da: ‘Muhakkak yalan kötülüklerin kapısı ve günahların anahtarıdır.’ diye yazılı olduğunu bulmaktayız” dedi.
Ubeydullâh el-Mahzûmî şöyle derdi:
“Halîfe Abdülmelik bin Mervan, oğullarına -neticesinde ölüm de olsa- doğruluğu Kur’ân-ı Kerîm’i öğrettiğim gibi öğretmemi emretmişti.”
Yalan, manevî necasetlerdendir. Kul yalan söylediğinde hafaza melekleri söyleyenin ağzından çıkan fena kokudan dolayı bir mil mesafe uzaklaşırlar. Bundan dolayı yalan söyleyenin abdest alması müstehabdır.
Hicrî: 9 Cemâziyelâhir 1436   Fazilet Takvimi  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder