17 Mart 2015 Salı

SILA-İ RAHİM SEVABI




قَالَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: لَيْسَ الْوَاصِلُ بِالْمُكَافِئِ وَلَكِنَّ الْوَاصِلَ اّلَّذِي إِذَا انْقَطَعَتْ رَحِمُهُ وَصَلَهَا. (ت)
يارته كلنه إيلك و إحسانده بولونانه عينى شكلده إيلك و إحسان أدن حقيقى صلهء رحيم يابان دكل در  أساس صلهء رحم يابان قارشى طراف علاقه سينى كسدغى حالده اونى زيارت أدن و إحسانده بولونان در. "
Ziyârete gelene, iyilik ve ihsanda bulunana aynı şekilde iyilik ve ihsan eden hakîkî sıla-ı rahim yapan değildir. Esas sıla-i rahim yapan, karşı taraf alâkasını kestiği hâlde onu ziyâret eden ve ihsanda bulunandır.” 
(Hadîs-i Şerîf, Sünen-i Tirmizî)
Hicrî: 26 Cemâziyelevvel 1436   Fazilet Takvimi  

SILA-İ RAHİM


Bir adam Peygamber Efendimiz’e (s.a.v.) geldi ve:
“Benim akrabalarım var. Ben onları ziyaret ediyorum, fakat onlar beni ziyaret etmiyorlar. Ben onları affediyorum fakat onlar bana zulmediyorlar. Ben onlara iyilik ediyor, ihsanda bulunuyorum fakat onlar bana kötülük ediyorlar. Ben de onlara yaptıkları gibi muamele edeyim mi?” diye sordu. Peygamber Efendimiz (s.a.v.):
“Hayır. Sen öyle yapma. Yoksa hepiniz (kötü ahlâkta) müşterek; aynı olursunuz. Sen fazilet sahibi ol ve onları ziyaret et. Böyle yaptığın müddetçe onlara karşı sana Allâhü Teâlâ’nın yardımı devamlı olacaktır.”
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:
“Allâhü Teâlâ’dan korkunuz ve sıla-i rahimde bulununuz. Zira o sizin için dünyada daha kalıcı, âhirette de daha hayırlıdır.”
“Selam vererek de olsa sıla-i rahim yapınız, akrabalarınızı ziyaret ediniz.”
“Üç şey cennetliklerin ahlâkındandır, ancak kerîm olan kimselerde bulunur:
Kötülük yapana karşı iyilikte bulunmak,
Zulmedeni affetmek,
Mahrum edene bolca vermek.”
Tâbiînden Dahhâk bin Müzâhim (r.a.): “Allâhü Teâlâ dilediğini mahveder ve (dilediğini) sabit kılar.” meâlindeki (Ra’d sûresi, 39.) âyetinin tefsirinde şöyle demiştir:
Üç günlük ömrü kalan bir kimse sıla-i rahimde bulunursa Allâhü Teâlâ o kimsenin ömrünü otuz sene ziyadeleştirir. Otuz sene ömrü kalan bir kimse de sıla-i rahmi terk ederse Allâhü Teâlâ onun ömrünü üç güne indirir.”
Bazı âlimler ömrün artmasını şöyle açıklamışlardır: “Sıla-i rahim sevabı, öldükten sonra da onun defterine yazılır. Böylece ömrü uzamış gibi olur.”
Hicrî: 26 Cemâziyelevvel 1436   Fazilet Takvimi  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder