6 Eylül 2016 Salı

EN KÖTÜ TİCÂRET ve ORTAK KESİLEN KURBANIN TAKSÎMİ



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَنْ حَجَّ وَلَمْ يَزُرْنِي فَقَدْ جَفَانِي. (إحياء)
بيغمبر أفندمز صلى الله عليه وسلم بيوردلر ."    كم حجه در ده بنى زيارت أتمزسه بانه أزيت أتمش اولور ."
Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Kim hacceder de beni ziyâret etmezse bana eziyet etmiş olur.” 
(Hadîs-i Şerîf, İhyâu Ulûmiddîn)
Hicrî:   23  Zilkâde   1437  Fazilet Takvimi 

EN KÖTÜ TİCÂRET

Rivâyet olunduğuna göre:
İblîs aleyhilla‘ne her gün dünyayı elinde kaldırır ve:
“Kim kendisine zarar verecek, fayda vermeyecek, onu hüzünlere salıp sevindirmeyecek şeyi satın alır?” der. Dünyâ ehli:
“Biz alırız” derler.
“Acele etmeyin, o ayıplıdır” der,
“Olsun, yine de alırız” derler.
“Onun bedeli dinar ve dirhemler (altın veya gümüş) değildir. Onun bedeli ancak cennetten sizin nasibinizdir. Çünkü ben onu dört şeye karşılık satın aldım: Allâh’ın la‘neti, gazabı, azâbı ve mahrumiyet. Cenneti de onun karşılığında sattım.” der.
“Bunu kabul ediyoruz” derler.
“Ben bu alışverişte kâr da etmek istiyorum. Dünyayı asla terketmeyeceğinizi kalblerinize iyice yerleştirmenizi istiyorum” der,
“Evet” derler ve dünyayı alırlar. Şeytan der ki:
“Ne kötü ticâret.” (Tefsîr-i Rûhu’l-beyân)

ORTAK KESİLEN KURBANIN TAKSÎMİ

Kurban, ortak kesildiğinde etini tartarak taksîm etmek icap eder:
Taksîm ederken ortakların hisselerinde et ile beraber deri, ayak, baş, ciğer veya yağından ve işkembesinden bir parça olursa, tahmîn ile taksim câiz olur.
Ortaklardan birine veya her hangi bir kimseye ‘Etini istediğin gibi taksîm edebilirsin.’ diye vekâlet verilirse yine tahmînen taksim câiz olur.
Taksim etmeden hepsi birlikte etini pişirip yeseler, câizdir.
Bir kimse kendisi, âilesi ve büyük çocukları için kurban etmek niyetiyle bir sığır alsa etini taksim etmek şart olmaz.
Hicrî:   23  Zilkâde   1437  Fazilet Takvimi 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder