30 Eylül 2016 Cuma

GIYBET EDEN SEVABLARINI KAYBEDER



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَذْكُرَ عُيُوبَ غَيْرِكَ فَاذْكُرْ عُيُوبَ نَفْسِكَ. (كنز)
بيغمبر أفندمز صلى الله عليه وسلم بيوردلر ."    باشقه سينيك عيب و قصورونو سويليه جكيك زمان ، درحال كندى قُصورونو خطرله ."
Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Başkasının ayıp ve kusurunu söyleyeceğin zaman, derhal kendi kusurunu hatırla.” 
(Hadîs-i Şerîf, Kenzü’l-Ummâl)
Hicrî:   23  Zilhıcce   1437  Fazilet Takvimi 

GIYBET EDEN SEVABLARINI KAYBEDER


Kıyâmet günü kula amel defteri verilir. Orada, kendisine âit olmayan sevaplar görür:
“Yâ Rabbi! Bu sevaplar bana nereden geldi.” diye sorar.
Allâhü Teâlâ: “Bu sevaplar, sen farkında olmadan, insanların senin gıybetini yapmalarına karşılıktır.” buyurur.
Hasan-ı Basrî Hazretlerine bir adam gelip:
“Falan kimse senin gıybetini yapıyor.” demiş. Hasan-ı Basrî Hazretleri de ona bir tabak hurma göndermiş ve:
“Duydum ki sen sevaplarını bana hediye etmişsin. Buna karşılık ben de sana hediye gönderiyorum. Ancak benim hediyem, senin hediyenin tam karşılığı olmadığı için beni mâzur gör, kusura bakma.” demiş.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular: “Dört şey vardır ki oruç, abdest ve diğer amellerin sevabını yok eder. Bunlar gıybet etmek, yalan söylemek, koğuculuk yapmak ve bakılması helal olmayan kadınlara bakmak.” (T. Gâfilîn)

SAĞLIĞIMIZ:

 Soğuk algınlığına yakalanmamak için!
Hava sıcaklıklarının gün içinde bile ani değişmesi ile soğuk algınlıkları artıyor. Toplu yerlerde bulunan kişiler arasında hızla yayılan soğuk algınlığından korunmak, tedâvisi hakkında bilgi sahibi olmaktan ehemmiyetlidir.
Soğuk algınlığında tedâviden daha ehemmiyetlisi hastalanmadan tedbir almak ve hastalığın bulaşmasını engellemektir.
• Sık sık bilhassa dışarıdan gelince elleri sabunla yıkamalı. Çocukları da buna alıştırmalıdır.
• Soğuk algınlığı olan kişilere yaklaşılmamalı.
• Aksırırken veya öksürürken mendil ile burun ve ağız kapatılmalıdır.
• Kış aylarında su içmeyi ihmal etmemeli ve sağlıklı gıdalar almalıdır.
• Sigara ve alkol kullanmamalıdır.
• Odanın havası kuru olmamalı, soba ve peteklerin üzerine uygun bir kap ile su konularak odanın havası nemlendirilmelidir. 
Hicrî:   23  Zilhıcce   1437  Fazilet Takvimi 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder