2 Ağustos 2015 Pazar

MISIR HÜKÜMDARI MUKAVKIS “…O PEYGAMBERİ OĞULLARINI TANIR GİBİ TANIRLAR”




اَسْتَعِيذُ بِاللهِ : ... وَإِنْ تُطِيعُوهُ تَهْتَدُوا وَمَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ. (سورة النور, 54)
الله تعالى بيوردى : "....أكر اونه ( بيغمبره ) إطاعت أدرسنز هدايته أررسنز . رسولون وظيفه سى ايسه آنجق أجق بر تبليغ در ."
Allâhü Teâlâ buyurdu: “…Eğer ona (peygambere) itaat ederseniz hidayete erersiniz. Resûlün vazîfesi ise ancak açık bir tebliğdir.” 
 (Nûr sûresi, âyet 54)
Hicrî: 17 Şevval  1436   Fazilet Takvimi 

“…O PEYGAMBERİ OĞULLARINI TANIR GİBİ TANIRLAR”


Mısır hükümdarı Mukavkıs, Resûlullâh Efendimizin (s.a.v.) kendisini İslâm’a davet için gönderdiği elçisi Hâtıb bin Beltea (r.a.)’ı bir gece huzuruna getirtti. Yanında, Arapça tercümanından başka kimse yoktu. Hâtıb’a: “Onun (Muhammed aleyhisselamın) hakkında soracağım şeylere doğru cevap verir misin?” dedi. Hâtıb (r.a.): “İstediğini sor! Ben sana ancak doğruyu söyleyeceğim!” dedi. Mukavkıs: “Muhammed (s.a.v.) insanları nelere davet ediyor?” diye sordu. Hâtıb (r.a.):
“Ancak Allâh’a ibâdet etmeye davet ediyor. Gece gündüz, beş vakitte namaz kılmayı, Ramazan orucunu tutmayı, Beytullah’ı (Ka‘be’yi) hac ve ziyaret etmeyi, verilen sözde durmayı emrediyor. Kanı ve ölmüş hayvan etini yemekten men ediyor (yasaklıyor)!” dedi. Mukavkıs: “Onun şekil ve şemâilini bana tarif et, anlat!” dedi. Hâtıb (r.a.) kısaca tarif etti. Mukavkıs: “Anlatmadığın daha bazı şeyler kaldı: Gözlerinde biraz kırmızılık, sırtında; iki omuzu arasında da peygamberlik mührü vardır. Merkebe biner, harmani (cübbe) giyer, hurma ve ekmek parçalarına kanaat eder, amcaları ve amcaoğulları tarafından korunur!” dedi. Hâtıb (r.a.): “Bunlar da onun sıfatıdır!” dedi. Mukavkıs:
“Ben, gelecek bir peygamber daha kaldığını kitaplardan biliyordum. Fakat onun Şam’dan çıkacağını zannediyordum. Çünkü daha önceki peygamberler hep oradan çıkmışlardı. Gerçi, son peygamberin Arabistan’da darlık, yoksulluk ülkesinden tam bu zamanda çıkacağını da kitablarda görmüştüm. Allâh’ın kitabında sıfatlarını yazılı bulduğumuz peygamberin gönderilmesi zamanı da, tam bu zamandır! Biz onun vasfını, İncil’de ‘iki kız kardeşi bir nikâh altında birleştirmez, hediyeyi kabul eder, sadakayı kabul etmez. Fakirler ile oturur kalkar’ diye de, yazıldığını okumuştuk! Ona uymak hususunda Kıbtîler beni dinlemezler! Ben saltanatımdan da ayrılamayacağım! Ben Kıbtîler’e bu konuşmadan bir kelime bile bahsetmem. Senin de bahsetmeni istemem!” dedi.
Hâtıb hazretleri Medîne’ye dönüp Mukavkıs’ın sözlerini Peygamber Efendimize anlattı. Peygamber Efendimiz aleyhisselam:
“Yaramaz adam, saltanatına kıyamadı! Hâlbuki o saltanat, kendisinde kalmayacaktır!” buyurdu.
Hicrî: 17 Şevval  1436   Fazilet Takvimi 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder