11 Ağustos 2015 Salı

İHLÂSLI AMEL MAKBULDÜR



قَالَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: أَخْلِصْ دِينَكَ يَكْفِكَ الْعَمَلُ الْقَلِيلُ. (ك)‏
بيغمبر أفندمز ( صلى الله عليه وسلم ) بويوردولر : " ديننده إخلاصلى اولورسان آز عمل صنه يتر ."
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular: “Dîninde ihlâslı olursan az amel sana yeter.” 
(Hadîs-i Şerîf, Hâkim, el-Müstedrek)
Hicrî: 25 Şevval  1436   Fazilet Takvimi 

AZ FAKAT İHLÂSLI AMEL MAKBULDÜR


Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:
“Melekler Allâhü Teâlâ’nın kullarından birinin amelini alırlar ve bunu çok ve ihlâslı görüp Allâhü Teâlâ’nın dilediği yere kadar götürürler. Allâhü Teâlâ:
“Siz kulumun ameli üzerine hafaza meleklerisiniz. Fakat ben kulumun kalbindekini gözetirim. Benim bu kulum yaptığı ameli ihlâslı olarak yapmamıştır. Onu(n yerini) siccînde (Cehennem’de bir kuyu) yazın.” buyurur.
Bir başka kulun amelini alırlar ve onu da az ve hakîr; değersiz bulurlar. Allâhü Teâlâ’nın dilediği yere kadar götürürler. Allâhü Teâlâ:
“Siz kulumun ameli üzerine hafaza meleklerisiniz. Fakat ben kulumun kalbindekini gözeten bir murakıbım. Bu kulum yaptığı ameli ihlâslı olarak yapmıştır. Onu ılliyyînde (Cennet’te yüce bir makamda) yazınız.” buyurur.”

ALLÂHÜ TEÂLÂ’NIN İKİ İSMİ: YÂ HAYYU YÂ KAYYÛM

Allâhü Teâlâ’nın “El-Hayy” ismi: On sekiz bin âlemi yok iken var edip hayat veren, demektir. Yalnız hayat vermek kâfi değildir. Onu tutup muhâfaza etmek de îcâbeder. Hazret-i Allah “Kayyûm” ism-i şerifiyle onu muhâfaza edip tutmaktadır. Îsâ aleyhisselâm ölüyü diriltmek için “Yâ Hayyu Yâ Kayyûm” diye duâ ederlerdi.
Hazret-i Ali (k.v.) buyurdu:
Bedir gününde savaştıktan sonra Resûlullâh Efendimizin ne yaptığını görmek için yanına geldim. Gördüm ki secdede: “Yâ Hayyu Yâ Kayyûm” diyordu. Sonra dönüp harbe devam ettim. Sonra yine geldim; yine secdede “Yâ Hayyu Yâ Kayyûm” diyordu. Sonra yine harbe çıktım ve geldim, “Yâ Hayyu Yâ Kayyûm” okuyorlardı. Allâhü Teâlâ fethi ve yardımını ihsân edinceye kadar böyle duâ ettiler.
Azîz Mahmûd Hüdâî (k.s.): “Denizdekiler boğulmaktan korktuklarında ‘Yâ Hayyu Yâ Kayyûm’ ile duâ ederler.” demiştir.
Hicrî: 25 Şevval  1436   Fazilet Takvimi 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder