11 Ağustos 2015 Salı

TESBİHİN SEVABI VE NAMAZ KILARKEN KIRAATTAKİ HATA




قَالَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِنَّ اللهَ يَرْفَعُ بِهٰذَا الْكِتَابِ أَقْوَامًا وَيَضَعُ بِهِ آخَرِينَ. (م)‏
" الله تعالى قرآن كريم ( ى اوقويوب اونونله عمل اتملرى و تعظيم ده بولونمالرى ) سببيله بعضى قوملرى يوكسلتر، بعضلرنى ده ( قرآنله عمل اتممه لرى سببيله ) آلجالتر ."
Allâhü Teâlâ Kur’ân-ı Kerîm(i okuyup onunla amel etmeleri ve tazimde bulunmaları) sebebiyle bazı kavimleri yükseltir, bazılarını da (Kur’ân’la amel etmemeleri sebebiyle) alçaltır.” 
(Hadîs-i Şerîf, Sahîh-i Müslim)
Hicrî: 26 Şevval  1436   Fazilet Takvimi 

TESBİHİN SEVABI


Bir zât Resûlullâh Efendimize geldi ve:
“Dünya benden yüz çevirdi, elimde ne varsa azaldı” dedi. Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.):
‘Meleklerin duâsını, yaratılmışların hürmetine rızıklandıkları tesbihi okumuyor musun?” dedi. O zât:
“O nedir, Yâ Resûlallâh?” diye sordu;
“Fecr-i sadıkın doğuşundan, sabah namazını kılıncaya kadar yüz defa ‘Sübhanallahi ve bihamdihî sübhânellâhi’l-azîm Estağfirullâh’ de. Dünya mecburen ve zelil olarak sana gelecektir. Allâhü Teâlâ, bu tesbihin her kelimesinden, kıyamete kadar Allâh’ı tesbih edecek bir melek yaratır, yaptıkları bütün tesbihlerin sevâbı sana yazılır.” buyurdular.
Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) bir hadîs-i şerîflerinde: “Sabah namazı vaktinde (Fecr-i sâdıktan güneş doğuncaya kadar) uyumak rızık genişliğine mâni‘dir.” buyurdular.

NAMAZ KILARKEN KIRAATTAKİ HATA

Namaz’da Kur’ân-ı Kerîm okurken yapılan bir hataya, okuyanın sürçmesine “Zelletü’l-Kârî” denir. Namaz içinde olan bir kıraat (okuma) yanlışlığı ile namaz bozulur mu bozulmaz mı meselesi pek mühimdir. Buna dikkat etmek gerekir. Bu husustaki başlıca esaslar şunlardır:
Kur’ân-ı Mübîn’in bir kelimesi bilerek değiştirilir de bununla mâna değişirse namaz, ittifakla bozulur.
Ancak, sehven (yanılarak) değiştirilmiş olursa bakılır:
İmamı A’zam ile İmam Muhammed, sehven (yanılarak) yanlış okunan lafız ile Kur’an’daki mananın çok değişip değişmemesini esas almışlardır. Şöyle ki: -Okunan lafzın Kur’an’da benzeri bulunsun bulunmasın- eğer mana, fazla değişirse namaz bozulur ve değilse bozulmaz.
İmam Ebu Yusuf ise okunan lâfzın Kur’an’da benzeri mevcut olup olmamasını esas tutmuştur. -Mana çok değişse bile- eğer Kur’an’da benzeri varsa namaz bozulmaz. Eğer Kur’an’da benzeri yoksa -mana çok değişmese bile- namaz bozulur.
Hicrî: 26 Şevval  1436   Fazilet Takvimi 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder