20 Nisan 2015 Pazartesi

HZ. MUÂVİYE’NİN VASİYETİ



عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ   لَمْ يُتِمَّ صَوْمَ شَهْرٍ بَعْدَ رَمَضَانَ إِلَّا رَجَبَ وَشَعْبَانَ  .طب
بيغمبرأفندمز صلى الله عليه وسلم : رمضان  آيندان باشقه سادجه رجب و شعبان آيلارنيك تمامنده اوروج طوطمش در."
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Ramazan ayından başka sadece Receb ve Şaban aylarının tamamında oruç tutmuştur
(Hadîs-i Şerîf, Taberânî, el-Mu’cemü’l-Kebîr)
Hicrî: 29 Cemâziyelâhir 1436   Fazilet Takvimi  

HZ. MUÂVİYE’NİN VASİYETİ


Hz. Muaviye (r.a.) vefat edeceği vakit oğullarını topladı ve onlardan birine hitaben:
“Sana emanet ettiğim şeyi getir” dedi. Oğlu, kilitli ve mühürlü bir kutu getirdi. Yanındakiler onda bir mücevher olduğunu zannettiler. Sonra:
“Bunu, şu günüm için saklıyordum” dedi ve açmasını emretti. İçinde üç elbise vardı. Dedi ki:
“Şu, Resûlullâh’ın bana giydirdiği gömlektir, şu da Vedâ Hacc’ından döndüğünde bana giydirdiği ridâdır (belden yukarıya giyilen kıyafet).”
Resûlullah’ın (s.a.v.) bu hediyelerini aldıktan bir müddet sonra:
“Yâ Resûlallâh, üzerinizdeki şu izarı da (belden aşağıya giyilen kıyafet) bana verir misiniz” dedim.
“Ey Muâviye, evime gittiğimde onu sana gönderirim,” buyurdu ve gönderdiler.
Bir gün Resûlullâh (s.a.v.), hacâmatçıyı çağırdı. Mübarek başından kan aldırdı.
“Yâ Resûlullâh, şu saçları bana verir misiniz” dedim.
“Ey Muâviye, al” buyurdular.
O saçlar bu ridâdadır. Öldüğüm zaman beni Resûlullâh’ın gömleğiyle kefenleyin, ridasına sarın, izârım da Resûlullâh’ın izârı olsun. Resûlullâh’ın saçlarının birazını çeneme ve burnuma koyun. Kalanını da göğsümün üzerine koyduktan sonra Erhamürrâhimîn olan Rabbimin rahmetiyle benim aramdan çekilin. (Vesâyâ’l-Ulemâ)

NÜKTE:  Hasta Nasıl Terletilir?

Bir tıb mektebinde yapılan imtihanda, talebeye ‘Hastayı neyle terletmeli?’ diye sormuşlar. Talebenin her cevap verişinde “daha, daha” diye iyice yormuşlar. Terletmek için bilinen bütün ilaç ve tedbirlerin hepsini söylediği halde yine “daha başka” diye sorunca:
Eğer hasta bunlarla terletilemezse, buraya getirip imtihan etmeli!... demiş.
Hicrî: 29 Cemâziyelâhir 1436   Fazilet Takvimi  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder