Hadîs-i Şerîf, : “Allâhü Teâlâ benim sebebimle ümmetimin gönüllerinden geçirdikleri
kötülükleri ve vesveseleri -işlemedikçe veya söylemedikçe- afveyledi.”
(Hadîs-i Şerîf, Sahîh-i Buhârî)
Hicrî: 6 Cemâziyelâhir 1434 •Fazilet
Takvim
ÖNCE SAHİH İTİKAD SONRA SALİH AMEL
İmâm-ı Rabbânî Hazretleri buyurdular:
“…İtikadı (ehl-i sünnet itikadı üzere) tashih ettikten sonra sâlih ameller işlemek lazımdır. Peygamber Efendimiz (s.a.v.);
“İslâm dîni beş temel üzerine kurulmuştur:
Allâh’tan başka ilâh olmadığına ve Muhammed’in (s.a.v.) Allâh’ın Resûlü olduğuna şehâdet etmek,
Namaz kılmak,
Zekât vermek,
Ramazan orucu tutmak ve Hac etmek.” buyurmuştur.
Bu şehâdet, Resûlullah’ın (s.a.v.) teblîği ile sâbit olan şeylere iman ve itikaddır.
İkincisi, dinin direği olan beş vakit namazı edâ etmektir, üçüncüsü,
malın zekâtını vermektir, dördüncüsü, ramazan ayı orucunu tutmaktır,
beşincisi, Beytullâhi’l-Harâm'ı; Ka’be'yi haccetmektir.
Namaz, Allâh’a ve Resûl’üne imandan sonra en faziletli ibadettir ve
iman gibi lizâtihî hasendir. Diğer ibadetler böyle değildir... Namazı,
-fıkıh kitaplarında izah edildiği gibi- tam bir abdest aldıktan sonra,
hiç zayıflık göstermeden, Allâhü Teâlâ’nın huzurunda olduğunu düşünerek
ve dikkatle edâ etmek lazımdır.
Namazın kâmil manada eda olunabilmesi için kırâatte, rükû, sücûd,
kavme (rükûdan sonra ayakta durmak), celse (iki secde arasında
oturmak)ta ve diğer rükünlerde ihtiyatlı olmak lazımdır. Yine rükû,
secde, kavme ve celsede tadil-i erkâna son derece riâyet etmek ve bunu
terk ve ihmalden son derece kaçınmak lazımdır.
Namazları, tembellik ve cahillik yaparak geciktirmeyi caiz
görmeksizin ilk vakitlerinde eda etmek lazımdır.
Makbul kul, sırf
Mevlâ'sının emri olduğu için onun emrine imtisal edendir. Allâhü
Teâlâ’nın emrine imtisali geciktirmek, itaatsizlik ve sû-i edebtendir.”
(Mektubât-ı İ. Rabbânî, 3/17)
Hicrî: 6 Cemâziyelâhir 1434 •Fazilet
Takvim
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder