7 Nisan 2017 Cuma

ALLÂHÜ TEÂLÂ’NIN EN SEVDİĞİ AMEL



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: أَحَبُّ الْأَعْمَالِ إِلَى اللهِ تَعْجِيلُ الصَّلَاةِ لِأَوَّلِ وَقْتِهَا. (طب)
رسول الله أفندمز محمد مصطفى ( صلى الله عليه وسلم ) بيوردولر ."     عمللريك الله تعالى يه أك سوملى اولانى ، نمازى إلك وقتنده قلمقده عجله اتمكدر ."
Resûlullâh Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyuruyorlar: “Amellerin Allâhü Teâlâ’ya en sevimli olanı, namazı ilk vaktinde kılmakta acele etmektir.” 
(Hadîs-i Şerîf, Taberânî, el-Mu’cemü’l-Kebîr)
Hicrî:  Recep   1438  Fazilet Takvimi 

ALLÂHÜ TEÂLÂ’NIN EN SEVDİĞİ AMEL


Has'am kabilesinden bir zât anlattı:
Peygamber Efendimiz (s.a.v.), Ashabından bazılarıyla beraber iken yanına geldim ve:
“Resûlullah siz misiniz?” dedim.
“Evet” buyurdular.
“Yâ Resûlallah, Allâhü Teâlâ’nın en sevdiği amel hangisidir?” dedim.
“Allâhü Teâlâ'ya iman etmektir.” buyurdular.
“Sonra hangisidir?” dedim.
“Sonra sıla-i rahimdir (yakın akraba ile alakadar olmaktır.)” buyurdular.
“Yâ Resûlallah, Allâhü Teâlâ’nın hiç sevmediği amel hangisidir?” diye sordum.
“Allâhü Teâlâ'ya şirk koşmaktır.” buyurdular.
“Sonra hangisidir?” dedim.
“Sıla-i rahmi terk etmek (yakın akraba ile alakayı kesmektir.” buyurdular.
“Yâ Resûlallah, sonra hangisidir?” dedim.
“Münkeri (İslam'a aykırı olanı; günahı) emretmek, mâruf (Allâhü Teâlâ'nın râzı olduğu fiil ve söz)den de nehyetmektir.” buyurdular. (Müsned-i Ebû Ya’la)

BİR İNSANI NASIL TANIRSINIZ?

Bir adam Hz. Ömer'e (r.a.) gelip “Falan kimse çok dürüsttür.” deyince Hz. Ömer (r.a.):
“Onunla yolculuk yaptın mı?” diye sordu.
“Hayır.” dedi.
“Aranızda bir alışveriş oldu mu?” dedi.
“Hayır.” dedi.
“Ona bir şey emanet ettin mi?” dedi. Yine “Hayır.” deyince:
“Öyleyse sen o adam hakkında bilgi sahibi değilsin. (Onu tam olarak tanımıyorsun. Anlıyorum ki) sen onu sadece mescidde namaz kılarken gördün.” dedi.
(Kenzü'l-Ummâl)
Hicrî:  Recep   1438  Fazilet Takvimi 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder