27 Ocak 2016 Çarşamba

BEN İLMİN ŞEHRİYİM, ALİ O ŞEHRİN KAPISIDIR



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِعَلِيٍّ: لَا يُحِبُّكَ إِلَّا مُؤْمِنٌ وَلَا يُبْغِضُكَ إِلَّا مُنَافِقٌ. (طس)
بيغمبر أفندمز ( صلى الله عليه وسلم ) حضرتى عليه : "  سنى آنجق مؤمن سور ، صنه آنجق منافق بغض أدر ."     
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Hz. Ali’ye “Seni ancak mümin sever, sana ancak münâfık buğzeder.” buyurdu
(Hadîs-i Şerîf, Sünen-i Tirmizî)
Hicrî: 14 Rebîulâhir  1437  Fazilet Takvimi  

“BEN İLMİN ŞEHRİYİM, ALİ O ŞEHRİN KAPISIDIR”


Peygamberlerden sonra insanların en faziletlisi Hazret-i Ebûbekir, sonra Hazret-i Ömer, sonra Hazret-i Osman ve sonra Hazret-i Ali’dir. Bu dört zât-ı şerîfe Hulefâ-yı Râşidîn denir.
Hazret-i Ali (k.v.) Aşere-i Mübeşşere (Cennetle müjdelenmiş on sahâbe)dendir. Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.), Medîne’de Ensâr ve muhâcirleri kardeş kıldığı zaman Hazret-i Ali’yi zât-ı şerîfleriyle kardeş kılmıştır. Peygamberimizin damadı, Hazret-i Hasan ve Hüseyin’in babasıdır. (Radıyallâhu Anhüm.)
İlk Müslümanlardan ve en meşhûr İslâm cengâverlerindendir. Buyurdu ki: “Peygamberimiz’e risâlet, Pazartesi günü verildi. Ben de Salı günü ona iman ettim.” 9 yahut 10 yaşında Müslüman oldu. Asla puta tapmadı.
Peygamberimiz ile birlikte Bedir’de, Uhud’da ve bütün harblerde bulundu. Yalnız Tebûk seferinde Medîne’de kaymakam olarak kaldı. Pek çok kahramanlıkları vardır. Peygamberimiz harplerde sancağı çok kere ona verirdi. Uhud günü on altı yara almasına rağmen sebât etti. Peygamberimiz Hayber’in onun eliyle fethedileceğini müjdeleyip sancağı ona verdi. Hayber fethinde bir kale kapısını yerinden koparıp kalkan gibi kullandı. Hâlbuki harbden sonra o kapıyı ancak kırk adam yerinden oynatabildi.
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular ki: “Ali’ye bakmak ibadettir.”
“Kim Ali’yi severse beni sevmiş olur. Beni seven Allâh’ı sevmiş olur. Ali’ye düşman olan bana düşmandır. Bana düşmanlık eden ise Allâhü Teâlâ’ya düşmanlık etmiş olur.”
Hazret-i Ali buyurdu ki: “Resûlullâh beni çağırdı: Ey Ali, sen Îsâ aleyhisselâm gibisin. Şöyle ki: Yahûdiler ona düşmanlık ettiler, daha ileri gidip annesine iftirâ ettiler. Hıristiyanlar da onu sevdiler, aşırı gidip onu layık olmadığı bir yere indirdiler.” buyurdu.
Hazret-i Ali buyurdu: Benim hakkımda iki adam helâkdedir: Bana olan sevgisi onu ifrâta götürüp bende olmayan fazîleti bana nisbet eden ve diğeri de bana düşmanlığı sebebiyle iftirâ edip kötüleyendir. (Târihu’l-Hulefâ, İmam Suyûti)
Hicrî: 14 Rebîulâhir  1437  Fazilet Takvimi  




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder