27 Ocak 2016 Çarşamba

ŞİRKTEN ANCAK AMELLERİ İHLÂSLA YAPAN KURTULUR



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَنْ أَحْسَنَ فِيمَا بَيْنَهُ وَبَيْنَ اللهِ كَفَاهُ اللهُ مَا بَيْنَهُ وَبَيْنَ النَّاسِ. (الجامع الصغير)
بيغمبر أفندمز ( صلى الله عليه وسلم ) بويوردولر : " الله تعالى يه قارشى وظيفه لرنى ، عبادتلرنى كوزل يابان كمسيه إنسانلرله مناسبتنده الله تعالى كافى در ( إنسانلريك شرندن اونى قورور ) ."     
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular: “Allâhü Teâlâ’ya karşı vazifelerini, ibâdetlerini güzel yapan kimseye insanlarla münasebetinde Allâhü Teâlâ kâfîdir (insanların şerrinden onu korur).”
 (Hadîs-i Şerîf, Suyûtî, el-Câmiu’s-Sağîr
Hicrî: 04 Rebîulâhir  1437  Fazilet Takvimi

ŞİRKTEN ANCAK AMELLERİ İHLÂSLA YAPAN KURTULUR


Kişi işlediği ameli, ihlâs ile veya riya ile yaparsa bu Allâhü Teâlâ’ya gizli değildir; Allâhü Teâlâ hepsini bilir.  Allâhü Teâlâ’nın bildiğini bilmek, amelleri ihlâs ile yapmaya, riyadan da sakınmaya teşvik eder.
Akıllı bir Müslüman, Allâhü Teâlâ’ya ibâdetlerini ihlâs ile yapmalı, gizli şirkten kurtulmak için duâ ve niyaz etmelidir. Zîrâ şirkten kurtulmak amelleri ihlâsla yapmaya bağlıdır.
Hâlis ameller, hiç kimsenin övmesini beklemeden yalnız Allâhü Teâlâ’nın rızası için yapılan amellerdir. Ameller, ihlâsla yapıldığı zaman sevabı kat kat verilir.
Hz. Ali (k.v.) Efendimiz buyurdular:
Sadaka, sahibinin elinden çıkıp fakirin eline ulaştığı zaman beş şey söyler:
“Ben az idim çoğalttın, küçük idim büyüttün, düşman idim dost edindin, fânî idim beni ebedî kıldın, şimdiye kadar sen beni koruyordun bundan sonra ben seni koruyacağım.”
Tâbiîn’den Mekhûl eş-Şâmî (rah.) buyurdu ki:
Bir mümin bir sadaka verse Allâhü Teâlâ ondan razı olur, Cehennem de şöyle seslenir:
Yâ Rabbi! Sana şükür secdesi etmeme müsâade et. Zîrâ sen ümmet-i Muhammed’den bir kişiyi daha benim azabımdan kurtardın. Ben, Muhammed (a.s.) ümmetinden birine azab etmekten hayâ ederim. Bana düşen ancak sana itâat etmektir. (Ruhu’l-Beyan Tefsiri)

BİLMECELER:

Ben giderim, o gider, vaktimi belli eder? (Saat)
Kadife yastık, içine un bastık? (İğde)
Hicrî: 04 Rebîulâhir  1437  Fazilet Takvimi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder