26 Temmuz 2015 Pazar

SELÂM İLE DAHİ OLSA SILA-İ RAHMİ YAPINIZ




قَالَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:  إِنَّ مِنَ السُّنَّةِ أَنْ يَخْرُجَ الرَّجُلُ مَعَ ضَيْفِهِ إِلَى بَابِ الدَّارِ. (هـ)
بيغمبر أفندز (صلى الله عليه وسلم ) بيوردلر" كشنين مسافريله برابر أوين قبسينه قدار جقمسى سنت تر ."
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular: “Kişinin, müsafiriyle beraber evin kapısına kadar çıkması sünnettir.” 
(Hadîs-i Şerîf, Sünen-i İbn-i Mâce)
Hicrî: 2 Şevval  1436   Fazilet Takvimi 

“SELÂM İLE DAHİ OLSA SILA-İ RAHMİ YAPINIZ”


Sıla-i rahim: Hısımlık haklarını muhâfaza maksadıyla Rabb’imizin emrini, Peygamber Efendimiz’in (s.a.v.) sünnetini işlemek niyetiyle akrabâmızı ziyâret edip selâmlaşmak, imkânımız var ise onlara hediye vermek, iyiliklerini isteyip zararlarını gidermek, uzakta olanlarını mektup (telefon vesâir yollar)la, selâmlarımızla sevindirmektir.
Resûl-i Ekrem sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:
“Akrabalarınızdan sıla-i rahimde bulunacağınız kimseleri öğreniniz. Çünkü akrabayı ziyaret etmek, aile içinde muhabbete, zenginliğe ve ömrün uzamasına sebep olur.”
“İyilik, Sıla-i rahim ve güzel komşuluk dünyanın mamur olmasına ve ömrün uzamasına sebeptir.”
Bir zât Resûlullâh Efendimize (s.a.v.) geldi ve:
“Yâ Resûlallâh, benim bazı akrabalarım var. Ben onların her şeylerine tahammül ediyorum, onlar ise beni(m hakkımı) bilmezden geliyorlar. Ben onlara sıla-i rahim vazifemi yapıyorum, onlar ise akrabalık bağını kesiyorlar. Ben onlara iyilikte bulunuyorum, onlarsa bana kötülük yapıyorlar” dedi.
Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.):
“Eğer sen söylediğin gibi yapıyorsan, (ettiğin ihsân) onların yüzüne attığın kordur (yani sana teşekkür etmediklerinden yedikleri haramdır), Allâhü Teâlâ tarafından memur bir yardımcı daimâ seninle olur.” buyurdular.
Bir zât Resûlullâh Efendimize (s.a.v.) geldi ve:
“Yâ Resûlallâh, kime iyilikte bulunayım” dedi;
“Ana ve babana” buyurdular.
“Anam babam yoktur” dedi.
“Evladına (iyilik et)” buyurdular.
Yine Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:
“Babanın oğluna duâsı peygamberin ümmetine duâsı gibidir. Evladın babasına duâsı da bunun gibidir.” 
(Mekârimu’l-Ahlâk, İbn-i Ebi’d-Dünyâ)
Hicrî: 2 Şevval  1436   Fazilet Takvimi 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder