Hadîs-i
Şerîf::
"Kim abdestinin sonunda bir kere -İnnâ enzelnâhü fî leyleti'l-kadr-
(sûresin)i okursa sıddîklardan olur, iki kere okursa şehîdler dîvânına
yazılır, üç kere okursa Allâhü Teâlâ onu peygamberler topluluğu ile
beraber haşreder."
(Hadîs-i Şerîf, Deylemî, Müsnedü'l-Firdevs)
Hicrî: 4 Muharrem 1435
•Fazilet Takvimi
"KURTULANLAR, BENİM VE ASHABIMIN YOLU ÜZERE OLANLARDIR"
" İmam-ı Rabbânî Hazretleri buyurdular: "İtikad bozukluğu -ki bu Ehl-i Sünnet itikadına muhalefettir- öldürücü zehirdir, insanı ebedi ölüme ve sonsuz azaba götürür. Amelde meydana gelecek gevşeklik ve tembelliklerin mağfiret olunması ümid edilir. Ancak itikattaki gevşekliğin bağışlanma ihtimali yoktur." (Mektubat, c.2, m. 67) "Kurtuluş yolu fiillerde, sözlerde, itikat ve amelde Ehl-i Sünnet ve'l- Cemaat mezhebine uymaktır. -Allâhü Sübhanehû onların adedini çoğaltsın- Çünkü kurtuluşa erecek tek fırka onlardır. Diğer fırkalar ise zeval ve helâk mevkiindedir. Bunu bugün birileri bilsin veya bilmesin (hüküm budur). Yarın herkes anlayacaktır, amma faydası olmayacaktır.
Allâh'ım ölüm bizi uyandırmadan sen bizi uyandır." (Mektubat, c. 1, m. 69)
Yetmiş üç fırkadan her biri, şeriate; dine tâbî olduklarını iddia ediyorlar ve kendilerinin Fırka-i Naciye olduklarına hükmediyorlar. "Her fırka kendi yanlarındaki ile ferahlanırlar." meâlindeki (Mü 'minûn sûresi, 53.) âyet-i kerîmesi onların hallerini doğrulamaktadır.
Fırka-i Naciye'yi diğer fırkalardan ayıran delil, Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in, "O kurtulanlar, benim ve Ashabımın yolu üzere olanlardır." Hadîs-i Şerîfi'dir.
Bu mahalde, şeri'atın sahibi Peygamber Efendimiz (s.a.v.)'in zikri kâfi iken, Ashab'ın zikredilmesi, mümkündür ki:
"Benim yolum, Ashabımın yoludur ve kurtuluş, yalnız onların yoluna tâbî olmaya bağlı olduğunu bildirmek içindir." (Mektûbât, c.1, m. 80)
KITA:
Bilmek istersen seni,
Can içre ara canı,
Geç canından bul anı,
Sen seni bil sen seni.
(Hacı Bayram Velî)
Hicrî: 4 Muharrem 1435
•Fazilet Takvimi
"SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder