15 Mart 2014 Cumartesi

TOPAL AYAĞIYLA HARBE KATILIP ŞEHİT OLAN SAHÂBÎ



Hadîs-i Şerîf:
 Peygamber Efendimiz aleyhissellam buyurdular:"Allah yolunda cihad eden kimseye cennet vâcib olur."
(Hadîs-i Şerîf, el-Mu 'cemü 'l-Kebîr)
Hicrî:10 Cemâziyelevvel 1435   •Fazilet Takvimi

TOPAL AYAĞIYLA HARBE KATILIP ŞEHİT OLAN SAHÂBÎ


Benî Seleme kabilesi eşrâfından Amr bin Cemûh'un (r.a.), bir ayağı topaldı. Kendisinin arslan gibi dört oğlu, Peygamber Efendimiz'le (s.a.v.) birlikte savaşlara katılırlardı. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Uhud Harbine çıkacağı sırada Amr b. Cemuh (r.a.) da sefere katılmak istemiş, oğullarına "Beni de sefere çıkarın!" demişti. Oğulları ise "Sen cihadla mükellef değilsin! Allâhü Teâlâ seni mazeretli saydı. İşte bizler Peygamber Efendimiz'le (s.a.v.) birlikte gidiyoruz!" dediler. Onlara "Siz benim Bedir harbine katılmama engel oldunuz! Uhud'a katılmama da engel olmayınız! Siz, Bedir günü benim cennete girmeme engel oldunuz! Vallahi, ben (bugün) sağ kalsam dahi, muhakkak, (bir gün şehit olup) cennete gireceğim!" dedi. Sonra, hanımına da "Bak hele! Cennete gidilirken, ben sizin yanınızda oturup duracağım ha!" diyerek, hemen kalkanını aldı ve "Ey Allâh'ım! Beni aileme geri çevirme!" diyerek dua ettikten sonra, Peygamber Efendimiz'in (s.a.v.) yanına geldi.
"Oğullarım beni Medine'de bırakmak istiyorlar, seninle birlikte harbe katılmaktan men ediyorlar! Vallahi, ben şu topallığımla cennete ayak basmayı arzuluyorum!" dedi. Peygamber Efendimiz (s.a.v.); "İyi ama Allâhü Teâlâ seni mazur görmüştür. Sana cihad farz değildir." buyurdu. Amr b. Cemuh (r.a.)
"Yâ Resûlallah! Sen benim Allah yolunda ölünceye kadar savaşarak şehit olup cennette şu topal ayağımla yürümemi uygun görmez misin?" dedi. Peygamber Efendimiz (s.a.v.);
"Evet, uygun görürüm!" buyurdu ve Amr b. Cemuh'un (r.a.) oğullarına da;
"Sizin ona engel olmanız gerekmez. Umulur ki, Allah onu şehitlikle nasiplendirir!" buyurdu.
Oğullarından biriyle beraber şehit oldu. Peygamber Efendimiz (s.a.v.); "Varlığım kudretinde bulunan Allâh'a yemin ederim ki; onu cennette topallayarak yürürken gördüm!" buyurmuştur.
Hicrî:10 Cemâziyelevvel 1435   •Fazilet Takvimi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder