9 Mart 2014 Pazar

PEYGAMBER SİZE HER NE VERDİYSE ONU ALIN NEHYETTİĞİNDEN DE VAZGEÇİN."



Hadîs-i Şerîf:
 "Vallâhi ben, günde yetmiş defadan çok Allâh'tan mağfiret diliyor ve ona tevbe ediyorum."
(Hadîs-i Şerîf, Sahîh-i Buhârî)
Hicrî:8 Cemâziyelevvel 1435   •Fazilet Takvimi

"VE PEYGAMBER SİZE HER NE VERDİYSE ONU ALIN NEHYETTİĞİNDEN DE VAZGEÇİN."


Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:
"Sizden biriniz koltuğuna kurulup Allâhü Teâlâ'nın haram kıldığı şeylerin sadece Kur'ân-ı Kerîm'de haram kılınanlar olduğunu mu zanneder?
Dikkat edin. Vallahi ben de bazı şeyleri emrettim ve öğüt verdim, bazı şeyleri de yasakladım. Bunlar Kur'ân-ı Kerîm kadar, belki de daha fazladır..." (Sünen-i Ebû Dâvûd) Abdullah ibn-i Amr (r.a.) anlattı:
Resûlullâh'tan (s.a.v.) işittiğim her şeyi yazıyor ve onları ezberlemek istiyordum. Kureyşliler beni bundan men edip,
'Resûlullâh'tan (s.a.v.) işittiğin her şeyi yazıyor musun? Hâlbuki o bir
beşerdir, gazab ve rıza halinde konuşmuş olabilir', dediler.
Bunun üzerine yazmayı bıraktım ve bunu Resûlullâh'a (s.a.v.)
naklettim. Mübarek parmağıyla ağzını işaret ederek;
"Yaz. Nefsim kudretinde olan Allâhü Teâlâ'ya yemin ederim ki
buradan haktan başka bir şey çıkmaz." buyurdular. (Sünen-i Ebû
Dâvûd)


İSMAİL HAKKI BURSEVÎ'DEN....

Emr-i Hak'dan taşra çıkma ey gönül ferman gözet
Sıdk ile kul ol rızâ-yı Hazret-i Sultan gözet
Nefsle şeytan sana rehzen-dürür aç gözünü
Gâfil olma sağ u sola kıl nazar her an gözet
Cehle yâr olan kişinin ermedi Hakk'a eli
Hakk'a vuslat ister isen ilmle irfân gözet
Zülcelâlin kahrına düş olmadan iste aman
Zülcemâl Allâh'dan var afvile gufrân gözet. (Ferahu 'r-Ruh)
Taşra: Dışarı, Rehzen: Yol kesicidir, Vuslat: Kavuşmak, Düş
olmak: Dûçar olmak, uğramak, Gufrân: Bağışlanmak.
İSİMLERİMİZ: Erkek: Hikmet, Kız: Hilal
Hicrî:8 Cemâziyelevvel 1435   •Fazilet Takvimi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder