Ayeti Kerime:
اِنَّ الْمُتَّقٖينَ فٖى جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ اٰخِذٖينَ مَا اٰتٰیهُمْ رَبُّهُمْ اِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذٰلِكَ مُحْسِنٖينَ كَانُوا قَلٖيلًا مِنَ الَّيْلِ مَا يَهْجَعُونَ وَبِالْاَسْحَارِ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ
اِنَّ الْمُتَّقٖينَ فٖى جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ اٰخِذٖينَ مَا اٰتٰیهُمْ رَبُّهُمْ اِنَّهُمْ كَانُوا قَبْلَ ذٰلِكَ مُحْسِنٖينَ كَانُوا قَلٖيلًا مِنَ الَّيْلِ مَا يَهْجَعُونَ وَبِالْاَسْحَارِ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ
Meali:"Şüphesiz ki müttakîler, Rab'lerinin kendilerine verdiğini alarak
cennetlerde pınar başlarındadır. Çünkü onlar bundan evvel (dünyada)
güzel amel etmeyi âdet edinmişlerdi, gece pek az uyuyorlardı ve seher
vakitleri hep istiğfar ederlerdi."
(Zâriyat Sûresi, âyet 15-18)
Hicrî:22 Rabiülahır 1435 •Fazilet Takvimi
GECE VAKTİ İNSANLAR
Hz. Selmân-ı Fârisî (r.a.) buyurdular ki:
"Gece vaktinde insanlar üç kısımdır. Gece lehine olanlar, gece aleyhine olanlar ve gece ne lehine ne de aleyhine olanlar." dedi. "Bu nasıl olur." denildi. Şöyle buyurdu:
"Gece lehine olanlar, insanlar uyurken gecenin karanlığında abdest alıp namaz kılanlardır.
Gece aleyhine olanlar, insanların o vakitte uykuda olmasını ve gecenin karanlığını fırsat bilip Allâhü Teâlâ'ya isyanda bulunanlardır. Gece ne lehine ne de aleyhine olanlar ise sabaha kadar uyuyanlardır."
BİLİYOR MUYDUNUZ?
"Ne Olursan Ol Yine Gel" Sözü Hz. Mevlânâ'ya Ait Değildir Yine gel, yine gel! Ne olursan ol yine gel! İster kâfir, ister Mecusî, ister putperest ol yine gel! diye devam eden şiir Mevlânâ Celaleddin-i Rûmî'nin hiçbir eserinde geçmemektedir.
Şiir ilk olarak İran coğrafyasında yetişmiş iki âlimin eserinde yer almıştır.
Bunlardan biri Ebû Saîd Ebu'l-Hayr'ın (Ö. 1049) Divân-ı Eş'ar'ındaki rubâîleri arasında geçer. Öbürü Baba Efdal-i Kâşî'ye (Efdalüddîn-i Kâşânî, Ö. 1268) atfedilir. Bu Farsça rubâîyi Harabat'ına alan Ziya Paşa da dörtlüğün yanına Baba Efdal-i Kâşî ismini yazmıştır. Bu kadar eski mazisi olan bir şiirin nasıl ve ne maksatla Mevlânâ'ya atfedildiği, hangi çıkarlara alet edildiği de başlı başına bir araştırma mevzuudur.
Ancak şu kadarı bilinmelidir ki, burada "ne olursan ol yine gel" sözünden "İman etmeyenlerin kendi inancını bırakarak iman edip İslam dairesine girmeleri..." anlaşılmalıdır.
Hicrî:22 Rabiülahır 1435 •Fazilet Takvimi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder