19 Kasım 2015 Perşembe

ALLÂHÜ TEÂLÂ’DAN İSTENİLECEK EN MÜHİM ÜÇ MURAD



قَالَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: يَدْخُلُ فُقَرَاءُ الْمُسْلِمِينَ الْجَنَّةَ قَبْلَ أَغْنِيَائِهِمْ بِنِصْفِ يَوْمٍ وَهُوَ خَمْسُ مِائَةِ عَامٍ. (ت)
" مسلمانلرين فقرلرى ، زنكنلرندن  يارم كون ( يعنى آخرت كونى ايله )  بش يوز يل أوَّلْ جنته كره جكاردر . "
Müslümanların fakirleri, zenginlerinden -yarım gün (yani âhiret günü ile)- beş yüz yıl evvel cennete gireceklerdir
(Hadîs-i Şerîf, Sünen-i Tirmizî)
Hicrî: 7 Safer  1437  Fazilet Takvimi 

ALLÂHÜ TEÂLÂ’DAN İSTENİLECEK EN MÜHİM ÜÇ MURAD


Allâhü Teâlâ Ahkâf sûresinin, 15. âyetinde buyuruyor ki:
“… Nihâyet kemaline erdiği ve kırk yaşına girdiği zaman ‘Ya Rab! Beni muvaffak kıl, bana ve ana babama verdiğin ni’metine şükredeyim ve razı olacağın salih bir amel işleyeyim. Zürriyetim hakkında da benim için ıslâh nasîb et. Şüphe yok ki, ben sana -günahlarımdan- tevbe ettim ve muhakkak ki, ben gerçek Müslümanlardanım’ dedi.”
Bu âyet-i kerîme şöyle tefsir edilmiştir:
Bir anne, çocuğu için birçok fedakârlıklara katlanır durur. Şüphe yok ki, çocukları hakkında annelerinin de, babalarının da büyük hizmetleri, fedakârlıkları vardır. Artık onlara karşı evlâdın da şükrân borçlu bulunmaları, pek ziyade hayır dilemeleri icap eder. İşte bu husustaki vazifeyi pek güzel îfâ eden hayırlı evlâda örnek olmak üzere buyuruluyor ki:
Nihâyet bir çocuk kuvvet ve kemâl çağına erdi, kuvveti ve aklı sağlamlaştı. İşte tam aklını, kuvvetini toplayıp da kırkına vardığı vakit Allâh’tan üç murad istedi.
1- Nimetlerine şükür etmek: Ya Rab! Bana öyle ilham et, öyle şevk ver ki hem bana, hem anama babama verdiğin dîn ve vücud nimetine şükredeyim.
2- Allâhü Teâlâ’nın razı olacağı salih bir amel işlemek: Senin razı olacağın salih bir amel işleyeyim. Yani: Büyük bir iş veya birçok iş veya Allahü Tealânın rızasını bilhassa kazandıracak bir çeşit amel işleyeyim.
3- Zürriyyetimde (neslimde) de benim için ıslâh nasîb et: Yani beni muvaffak ettiğin gibi onları da muvaffak kıl.
Ben tevbe ile sana döndüm, senin razı olmayacağın fiillerden veya senin zikrinden alıkoyacak şeylerden tevbe edip sana yöneldim. Çünkü ben Müslümanlardanım, kendilerini ihlâs ile senin birliğine teslim edenlerdenim.
Hicrî: 7 Safer  1437  Fazilet Takvimi 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder