26 Temmuz 2014 Cumartesi

BEDBAHT KİMDİR



Hadîs-i Şerîf:
 "Oruç, (sadece) yemeyi ve içmeyi terk etmek(ten ibâret) değildir. Hakîkî oruç, boş, faydasız ve çirkin sözleri terk ederek tutulan oruçtur." 
(Hadîs-i Şerîf, Beyhakî, Sünen-i Kübrâ)
Hicrî: 24   Ramazan 1435   •Fazilet Takvim

BEDBAHT KİMDİR


Resûlullah (s.a.v) minbere çıkıyordu.
Birinci basamağa çıkınca "Amîn!" buyurdu. Sonra ikinci basamağa çıktı. Yine "Amîn!" buyurdu. Daha sonra üçüncü basamağa çıktı ve tekrar "Amîn!" buyurdu. Ashab-ı kiram sordular:
Yâ Resûlallah! Üç defa âmîn dediğinizi duyduk; bunun sebebi ne idi?
Cevaben şöyle buyurdu:
"Birinci basamağa çıktığımda Cebrâil (a.s.) geldi ve 'Ramazan ayına kavuşup bu ay çıktığında günahları bağışlanmamış olan kimse bedbaht olsun!' dedi; ben de Amîn, dedim.
Sonra (İkinci basamağa çıktığımda): 'Anasına, babasına veya ikisinden birine kavuşup onların rızasını kazanarak cennete giremeyen kimse bedbaht olsun!' dedi; ben de Amîn, dedim. Sonra (Üçüncü basamağa çıktığımda): 'Yanında senin mübarek ismin anıldığında sana salavât okumayan kimse bedbaht olsun!' dedi; Bunun üzerine ben de Amîn, dedim." (Tirmizî)

MUTFAĞIMIZ:. ŞAM TATLISI

Malzemeler: 1'er su bardağı irmik, şeker, un, yoğurt; 1 çay kaşığı karbonat, tuzsuz yer fıstığı.
Şerbet için: 2 su bardağı şeker, su ve yarım limon suyu. Hazırlık: Bir kap içinde yoğurt ve şeker mikserle çırpılıp irmik, un, karbonat karışımı azar azar ilave edilir ve karıştırılır. Hamur akıcı bir halde olmalıdır.
Tereyağı ile yağlanan (30 cm çapındaki) tepsi içerisine hamur yayılıp üzeri düzeltilir. 30 dakika dinlendirildikten sonra fıstıkları dizmek için dilimlenir ve fıstıklar dizilir. 180 derece ısıtılmış fırının orta rafında 30 dakika pişirdikten sonra ıslak bıçak ile dilimlenir. Soğuk veya ılık şerbet verilir. Soğuk servis edilir.
Hicrî: 24   Ramazan 1435   •Fazilet Takvim



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder