23 Nisan 2014 Çarşamba

BİLMİYORUM DEMEK İLMİN YARISIDIR"



Hadîs-i Şerîf:
 "Dört kişi vardır ki, onların sevgisi münâfığın kalbinde toplanmaz ve onları ancak mü'min sever. Bunlar Ebû Bekir, Ömer, Osman ve Ali'dir." (Radıyallâhü Anhüm) 
(Hadîs-i Şerîf, Kenzü'l-Ummâl)
Hicrî:23 Cemâziyelâhir 1435   •Fazilet Takvim

"BİLMİYORUM DEMEK İLMİN YARISIDIR"


Kâsım bin Muhammed (r.a.) buyurdular ki:
•     "İnsanlar bana fetva sorarlardı, ben bu hususu bilmiyorum, anlamıyorum, derdim. Israrla sorduklarında şöyle söylerdim: Vallahi sizin sorduklarınızın hiçbirini bilmiyorum. Şayet bilse idim, söylerdim. Zaten bildiğim şeyi gizleyip söylemek helâl olmaz. Sizin sorduklarınızın hepsini bilmiyorum. Kişinin, Allâh'ın farz kıldıklarını öğrendikten sonra cahil olarak yaşaması, bilmediği hususlarda fetva vermesinden daha hayırlıdır."
•  "Kişinin günahını hafife alması en büyük günahlardandır."
•  "Resûlullâh'ın Ashâb'ının ihtilâfı, insanlar için bir rahmettir."

NAFİLE ORUÇLAR
 Oruç tutulması haram ve mekruh olmayan günlerde kişi istediği zaman nâfile oruç tutabilir. Nafile oruç, farz olan Ramazan orucundan başka olarak tutulan oruçlardır ki sünnet, müstehap, mendup diye isimlendirilirler:
Şevval ayında altı gün oruç tutmak müstehaptır.
Muharrem ayının onuncu günü ile bir önceki veya bir sonraki gün ile
birlikte oruçlu geçirilmesi sünnettir.
Kamerî (ay) takvim hesabına göre "Eyyam-ı bîyz" denilen her ayın
13, 14 ve 15. günlerinde üç gün oruç tutmak müstehaptır.
Her hafta pazartesi ve perşembe günleri oruç tutmak da
Peygamberimiz'in teşvik ettiği nâfile oruçtur.
Zilhicce ayının ilk dokuz gününde oruç tutmak müstehaptır.
Haram aylar yani "Eşhuru hurum" denilen Zilkade, Zilhicce,
Muharrem ve Recep aylarının perşembe, cuma ve cumartesi
günlerinde oruç tutmak müstehaptır.
Şâban ayında oruç tutmak müstehaptır.

MISRA:
Bir köhne köprüdür bu cihan kim gelir geçer.
(İbn-i Kemal)
Hicrî:23 Cemâziyelâhir 1435   •Fazilet Takvim




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder