Hadîs-i Şerîf:
“Kulun gecenin son üçte birinde kıldığı iki rek’ât (da olsa)
namaz, bütün varlığı ile dünyadan ve dünyadakilerden hayırlıdır. Eğer
ümmetime ağır geleceğinden korkmasaydım, bu iki rek’ât namazı onlara
vacib kılardım.”
(Hadîs-i Şerîf; İbn-i Mübârek, ez-Zühd ve'r-Rekâik)
Hicrî:4 Ramazan 1434 •Fazilet
Takvim
GECE NAMAZININ FAZÎLETİ
Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:
“Farz namazlardan sonra en fazîletli namaz gece namazıdır.”
“Kişi gece uyanıp hanımını da uyandırsa ve iki rek’at namaz kılsalar;
Allâh'ı çok zikreden erkeklerden ve çok zikreden hanımlardan
yazılırlar.”
“Kim gece namazını kılar ve namazında ihlâslı olursa Allâhü Teâlâ ona dokuz şey ikrâm eder ki beşi dünyâda, dördü âhirettedir:
Dünyâ âfetlerinden muhâfaza eder ve “…
سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ
Onların yüzlerindeki sima
secdelerinin eseridir...” meâlindeki (Fetih Sûresi, âyet 29) âyet-i
celîlesinin sırrını o kimsede zuhûr ettirir, onu sâlih kullarının
kalblerine sevdirir, onu bütün insanlara sevdirir, lisânını hikmetle
konuşturur, kıyâmet günü kabrinden yüzü ak ve nûrlu çıkarır, ona hesâbı
kolaylaştırır, sırât üzerinden şimşek gibi geçirir, kitâbını sağından
verir.”
,
“Sizden biriniz (gece) uyuyunca şeytan onun boynuna üç düğüm
düğümler. Her düğüm (yerine) “Senin için uzun bir gece vardır, rahat
uyu” diye(rek eliyle) vurur.
O kimse uyanıp Allâh’ı zikrederse, bir düğüm çözülür. Abdest alırsa
bir düğüm daha çözülür. Namaz da kılarsa, şeytanın düğümlerinin hepsi
çözülür. Artık o teheccüd sahibi düğümü çözülmüş, gönlü hoş ve neşeli
bir halde sabaha girer. Fakat zikretmez ve abdest alıp namaz kılmazsa
gönlü kirli ve uyuşuk bir halde sabaha girer.”
“Gece ibâdetine devâm ediniz. Zira o sizden önceki sâlih kişilerin
âdetidir ve Rabbinize yaklaşmağa, günahların silinmesine, günah
işlemekten uzak kalmağa sebeptir.” buyuruldu.
Gece namazı, günâhlara keffârettir ve sâlihlerin âdetidir. Dilden ve diğer bütün bedenden fenâlığı çıkarır.
Gece namazının en fazîletlisi vakti, uyuduktan sonra kalkarak gecenin son üçte birinde kılınandır.
Hicrî:4 Ramazan 1434 •Fazilet
Takvim
BİR MES’ELE
Namazı tembellikten yahut ehemmiyet vermediğinden başı açık kılmak mekrûhdur. Ancak tezellül; tevâzû için olursa mekrûh olmaz.
Namazda eğer takke yahut sarık düşse bir eli ile kaldırıp başına koyması mümkün ise başı açık kılmaktan daha faziletlidir.
MISRA:
İnsân-ı kâmil olmağa sa’y eyle, âdem ol. (Bâkî)
(Kâmil insan olmaya çalış da adam ol.)
Hicrî:23 Şaban 1434 •Fazilet
Takvim
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder